Ensemble Storstrøm

SØNDAG 1. OKTOBER 2017 kl. 15:00 i KUMUS

ENSEMBLE STORSTRØM

Dans og tegn i luft

Koncertens overskrift refererer til det stykke, Niels Rosing-Schow skrev til Ensemble Storstrøm ved dets 25-års jubilæum sidste år. Motivet er en park i Shanghai, hvor nogle danser, andre tegner kinesiske tegn.

Men ud over dette værk er der også musik af tre andre komponister: af Ravel en sonate for violin og cello, skrevet til minde om den anden store impressionist Debussy, som døde et par år inden; af Schönberg Kammersymfoni nr. 1; og af Mozart koncert for fløjte og harpe, som han skrev som 22-årig til en hertug de Guiness, som spillede fløjte, og hans datter, som spillede harpe. Hvor hertugen har fået orkestret fra melder historien intet om, men her er koncerten arrangeret for Ensemble Storstrøms besætning.

Koncerten finder sted i koncertsalen i KUMUS i den gamle forvalterbygning.

Læs mere om Ensemble Storstrøm (linket åbner ensemblets hjemmeside)

Billetter kan købes på billetto.dk eller ved døren fra kl. 14 . Der kan på dagen frem til kl. 14 købes kombi-billetter til 225 kr. De gælder både til museum og koncert (begrænset antal)