Københavns Cellokvartet

SØNDAG 5. NOVEMBER 2017 KL. 15:00 PÅ FUGLSANG HERREGAARD

Københavns Cellokvartet

Besnærende cello x 4

Celloen er nok det instrument, der er bedst til at tale til de store følelser. Ved denne koncert skal vi opleve ikke mindre en 4 af slagsen, nemlig celloens grand old man i Danmark, Morten Zeuthen, samt 3 af hans tidligere elever, Jakob Kullberg, Toke Møldrup og Henrik Dam Thomsen, tilsammen Københavns Cellokvartet. De 4 musikere beklæder hver for sig centrale poster indenfor celloverdenen, men har altså også fundet sammen i denne utraditionelle besætning.

Udfordringen ved at spille i sådan en kvartet er, at der ikke er skrevet så forfærdelig meget musik for besætningen, men til koncerten har de fundet en række værker, strækkende sig fra romantikken og frem til nyere komponister, hvoraf nogle endda har skrevet værker direkte til cellokvartetten.

Læs mere på kvartettens egen hjemmeside (åbner link)

Billetter kan købes på billetto.dk eller ved døren fra kl. 14 . Der kan på dagen frem til kl. 14 købes kombi-billetter til 225 kr. De gælder både til museum og koncert (begrænset antal)