Concerto Copenhagen

LØRDAG 2. FEBRUAR 2019 KL. 15:00 I KLOSTERKIRKEN

Concerto Copenhagen

Gammel musik i nye rammer

Denne gang har vi kastet os ud i et forsøg: vi er gået i samarbejde med Klosterkirken i Nykøbing om en koncert. Så er vi flere om at betale regningen, og vi kan lave en større koncert end der er plads til på Fuglsang.

Og denne koncert er stor: det er igen lykkedes os at engagere Concerto Copenhagen, blandt venner CoCo. De kommer i stor opstilling med Lars Ulrik Mortensen som dirigent.

Programmet er koncerter fra barokken. På den tid var en koncert et orkesterstykke, hvor nogle af musikerne ind imellem træder frem som solister. Disse koncerter varer sjældent ret længe, men til gengæld skal vi høre ikke mindre end 7 stk. af nogle af de mest yndede barokkomponister: Telemann, Vivaldi og Bach (hans Brandenburgkoncert nr. 3), samt et par stykker af den mindre kendte Muffat.

Læs mere om ensemblet på deres egen hjemmeside

Koncerten foregår i Klosterkirken, og man kan dårligt tænke sig en flottere ramme til netop den slags musik. Billetpriserne er denne gang lidt anderledes end normalt – men til den gode side: entreen er 150 kr. Medlemmer af Fuglsang Musikforening slipper med 75 kr.

Drevet afTicketbutler