Nightingale String Quartet

SØNDAG 4. NOVEMBER 2018 KL. 15:00 I KUMUS

Nightingale String Quartet

Nattergale ved vintertide

Er det ikke lige det, man går og drømmer om, når den mørke tid for alvor presser sig på?

Vi præsenterer i hvert fald Nightingale String Quartett ved denne koncert. Kvartetten har eksisteret i 11 år og har sit udgangspunkt i Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Den står stærkt på den danske musikscene og har modtaget en mild regn af priser i kammermusikverdenen, samt prestigefyldte legater fra bl.a. Leoni Sonnings og Jakob Gades fonde. Men det er også blevet til tournéer over hele verden og nogle stærkt roste CD-indspilninger. Kvartetten har en stærk passion for nyere dansk musik for deres besætning og det afspejler sig også i dagens program, hvor de spiller både Vagn Holmboe og Rued Langgaard, men vi får også et værk af strygekvartettens fader Haydn og af Shostakovich. Så mon ikke vi kan gå hjem med lidt sommerfornemmelser i maven.

Læs mere på kvartettens egen hjemmeside (åbner link)

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før) eller ved døren fra kl. 14:00. Der kan på dagen frem til kl. 14:00 købes kombi-billetter til 225 kr. De gælder både til museum og koncert (begrænset antal)

GUNVOR SIHM,

VIOLIN