ES Jubilæumskoncert

FUGLSANG MUSIKFORENINGS 25 ÅRS JUBILÆUMSKONCERT

"Lad os sammen bevæges,
berøres og begejstres."

- sådan skriver Ensemble Storstrøm i deres "Grundfortælling" - og det sker!

Ensemble Storstrøm er en hel egns eget husorkester. Tilhørsforholdet baner vej for langvarige forbindelser og forløb, mens ejerskabsfølelsen giver plads til stolthed.

Det professionelle ensemble med prøvesal i KUMUS på Fuglsang, har givet egnen nogle gedigne musikalske oplevelser, ikke mindst i  Fuglsang Musikforenings regi.

Ensemble Storstrøm og Fuglsang Musikforening har haft et tæt samarbejde i alle 25 år.

Læs mere på Ensemblets egen hjemmeside

Stéphane Tran Ngoc, violin

Piotr Zelazny, bratsch
Jakob Westh, klaver
Gunnar Eckhoff, fagot
Tobias Gørvild Lautrup, cello
Svend Melbye, fløjte
Som Howie, klarinet
Mette Franck, harpe

En helt særlig begivenhed ved denne jubilæumskoncert bliver urfremførelsen af Li-Ying Wu's " Naturkoncert" - et splinternyt værk bestilt af Fuglsang Musikforening til Ensemble Storstrøm i anlendning af foreningens 25 års jubilæum. Værket har satsbetegnelserne: Fugle, Vandet, Byen og Skoven.

Li-Ying Wu er bl.a. inspireret af komponister som Per Nørgård, Niels Rosing Schow og Pelle Gudmundsen-Holmgren.

Check evt. Li-Ying Wu's egen hjemmeside

Program:

Li-Ying Wu (f.1978): Naturkoncert (2021) UROPFØRELSE

1.Fugle

2.Vandet

3.Byen

4.Skoven

Gabriel Pierné (1863-1937): Variations libres et finale op 51

Franz Schubert (1797-1828) arr J.Westh: Arpeggione Sonata D 821
Allegro moderato

Adagio

Allegretto

Fuglsang Musikforening glæder sig til tage imod sine koncertdeltagere ved en forudgående 25 års jubilæumsreception før hver af de to koncerter.

Musikforeningen byder på lidt bobler og noget sødt til alle.

Da vi stadig er underlagt afstandsrestriktioner grundet Covid-19, er der et bestemt antal personer, der må være tilstede på samme tid i KUMUS.

Man kan således kun deltage i den reception der går forud for den koncert man har billet til.

(Reception kl. 14.00-15.00 for deltagere ved koncerten kl. 15.00 og reception kl. 16.15-17.00 for deltagere ved koncerten kl. 17.00)

"NATURKONCERT"

Tak til Brebølfonden for at sponsorere og dermed muliggøre tilblivelse og urfremførelse af Li-Ying Wu's værk "Naturkoncert" ved denne koncert.

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før) eller ved døren fra kl. 14:00.Muligheden for kombibilletter til museum og koncerter er annuleret indtil videre grundet Corona-restriktionernes begrænsede antal billetter.

Bestil billet til koncerten kl. 15:00 her

Bestil billet til koncerten kl. 17:00 her