Det Unge Vokalensemble - julekoncert

DET UNGE VOKALENSEMBLE

+ MEPE

Julekoncert på Herregården

Korsang er næsten et must, når vi snakker julekoncerter. I år er det lykkedes os at få fingre i Det Unge Vokal Ensemble

under ledelse af Poul Emborg. Koret består af cremen af den yngste generation af københavnske korsangere (aldersgrænsen opad er 35 år!).

Julekoncerterne er en central del af Det Unge Vokal Ensembles aktiviteter. De skifter mellem helt traditionelle julekoncerter og mere specielle julekoncerter. De har flere gange til jul opført Benjamin Brittens 'SaintNicolas', historien om den rigtige julemand, og haft julekoncerter med lutter nyskrevet musik af komponisterne Signe Lykke, Matias Vestergård og Jonas Hunt.

I 2022 har de indgået et samarbejde med et Ensemble fra Middle East Peace Orcherstra om at skabe en koncert, hvor traditionel europæisk julemusik bliver drejet og arrangeret, bliver set fra nye vinkler, bliver iklædt nye klange og nye rytmiske ideer.

Orkestret er grundlagt af oboisten Henrik Goldschmidt, et orkester med musikere fra mellemøstlandene, som vil vise, at man kan lave musik sammen i stedet for at slås.

Glæd jer til en helt speciel julekoncert.

Læs mere og lyt til Det Unge Vokalensemble på deres hjemmeside

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før) eller ved døren fra kl. 14:00.

Der kan på dagen frem til kl. 14:00 købes kombi-billetter til 285 kr. De gælder både til museum og koncert (begrænset antal)