Nightingales String Quartet

Gunvor Sihm og Josefine Dalsgaard - violin

Marie Louise Broholt Jensen - bratsch

Louisa Schwab – cello

Dagens ensemble vil være et kært gensyn for en stor del af foreningens publikum, Kvartetten har siden starten i 2007 rendt med stort set alt, hvad man kan vinde af priser.

Dagens program spænder vidt!

Vi åbner med Strygekvartet nr. 2 skrevet af en 22-årig Boccerini. Han var samtidig med Mozart, og det kan man godt høre. Men det har også betydet, at han har levet i skyggen af Mozart, og hans musik blev først alment kendt længe efter hans død (undtagelsen er en menuet fra en af de senere kvartetter, brugt i filmen Plyds og Papegøjer fra 1955).

Ligesom Boccerini stod i skyggen af Mozart, stod Rued Langgaard i skyggen af Carl Nielsen. Vi skal høre hans Strygekvartet nr. 2.

Efter pausen pausen hører vi Robert Schumanns strygekvartet nr. 3 op. 41  - tydelig inspireret af både Mozart og Beethoven.

Læse mere om Nightingale String Quartet her

Husk Fuglsang Musikforenings Generalforsamling afholdes denne søndag kl. 13:30 i KUMUS

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før koncert inden kl.19:00) eller ved døren fra kl. 14:00.

ET EKSKLUSIVT TILBUD:

Et begrænset antal kombibilletter til 285 kr kan kun købes online. De gælder både til Fuglsang Kunstmuseum og til koncert i Fuglsang Musikforening.