Ryelund Sjølin Gonzales

Morten Ryelund - violin

Allan Sjølin - guitar

Joel Gonzalez - kontrabas

Vi slutter sæsonen med endnu et utraditionelt ensemble.

Sammensætningen af guitar, kontrabas og violin lyder umiddelbart aparte i klassisksammenhæng, men ikke desto mindre er det en sammensætning der fungerer rigtig godt, ikraft af de forskellige instrumenters stærke karakteristika.Guitarens sprøde klange, kontrabassens dybde og violinens fyndige strøg kombineres idenne trio, hvor udtryksmulighederne er mange.

Den musik som trioen tager afsæt i er mangeartet og består bl.a. af J.S. Bachs violinkoncerter, Schuberts Arpeggione-sonate og et væld af tango og brasilianske numre. Trioen har spillet adskillige koncerter sammen og er altid på jagt efter nye, spændende udtryk i deres sammenspil.

Allan Sjølin (f. 1986) begyndte at spille guitar som 11-årig og arbejder i dag som professionel klassisk guitarist i mange forskellige sammenhænge, både i kammermusiksammenhæng, men også med de danske symfoniorkestre og med operasangere.

Joel Gonzalez (f. 1980) var 21 år, da han i 2001 kom til Danmark fra Mexico for at studere på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Allerede året efter konkurrerede han sig til en solobassist stilling i DR Radiosymfoniorkestret. Det var fire år før Joel afsluttede sin solistuddannelse på konservatoriet med en meget rost debutkoncert.

Morten Ryelund (f. 1970)er både dirigent og violinist og har dirigeret professionelt siden sin debut med Sønderjyllands Symfoniorkester i 1996. Han har en lang og omfattende karriere, også i arbejdet med unge strygere, særligt gennem hans virke som dirigent og kunstnerisk leder for Danmarks Ungdoms Ensemble (DUEN)

Allan Sjølin

har en særlig tilknytning til Lolland og Falster.

Allan er født og vokset op her i Nykøbing Falster, gik i Guldborgsund

musikskole, og blev MGK - elev her. Se Allans fine hjemmeside og følg hans travle virke som musiker HER

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før koncert inden kl.19:00) eller ved døren fra kl. 14:00.

ET EKSKLUSIVT TILBUD:

Et begrænset antal kombibilletter til 285 kr kan kun købes online. De gælder både til Fuglsang Kunstmuseum og til koncert i Fuglsang Musikforening.