Elisabeth Holmegaard Nielse
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

SØNDAG 2. SEPTEMBER 2018  kl. 15:00 I KUMUS

Elisabeth Holmegaard Nielsen

Vi  starter  sæsonen  med  et  af  tidens unge  stjerneskud,  pianisten  Elisabeth  Holmegaard    Nielsen.

Allerede  som  15-årig  blev  hun  optaget  på  Det  Kgl.  Danske    Musikkonservatorium,  hvor  hun  også  fik  sin  debut  som  23-årig.  Hendes    lærer  i  debutklassen  var  Marianna  Shirinyan,  som  ved  flere  lejligheder  har  begejstret  musikforeningens  medlemmer.    Sin  unge  alder  til  trods  har  hun  allerede  længe  haft  en  solid  karriere,  med    solistkoncerter  i  Danmark  og  hele  Europa.  Blandt  hendes  mange  priser  kan  nævnes  Leoni  Sonnings  Talentpris.  Som  19-årig  sad  hun  i  juryen  ved  en  ungdoms-konkurrence  for  pianister  i  Italien,  og  hun  har  organiseret  klaverfestivaler  for  unge  musikere.  En  CD-udgivelse  er  det  også  blevet  til    Ved  denne  koncert  spiller  hun  musik  af  bl.a.   Beethoven, Liszt, Chopin  og  Nørgård.

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før) eller ved døren fra kl. 14:00. Der kan på dagen frem til kl. 14:00 købes kombi-billetter til 225 kr. De gælder både til museum og koncert (begrænset antal)

Drevet afTicketbutler

Program:

L. v. Beethoven: Sonate nr. 12 op. 26, As-dur

- Andante con variazioni

- Scherzo. Allegro molto

- Marcia funebre sulla morta d'un eroe

- Allegro

F. Liszt:

Ungarsk Rapsodi nr. 5 i e-mol (Héroïde-élégiaque)

Ungarsk Rapsodi nr. 4 i Es-dur

pause