Carl Nielsen Blæserkvintet

Koncert kl. 16:30

APPKODE

"5 glade drenge"

Carl Nielsen Kvintetten præsenterer sig selv:

Vi er fem glade drenge, der elsker at spille musik og, ikke mindst, at spille med hinanden.

Vi har alle det til fælles, at vores musikalske grobund blev lagt i Tivoli-Garden, hvor vi har marcheret haven tynd. Nu, flere år senere, besidder vi stillinger rundt omkring i de danske symfoniorkestre, men meget af vores sparsomme fritid bliver brugt på at spille sammen.

Det har givet os en masse fede koncertoplevelser rundt omkring på de danske musikfestivaller samt i musikforeningerne.

I  2014 vandt vi 2. pris ved P2's Kammermusikkonkurrence og i 2015 den meget prestigefulde Carl Nielsen International Chamber Music Competition.

Da vi er fem drenge med krudt i røven, spiller vi altid med masser af energi, og det er ofte det, publikum roser os for.

Vi håber meget på at se dig til en af vores koncerter, hvor vi kan dele oplevelserne med dig.

Kenny Staškus Larsen - Fløjte

Carl Julius Lefebvre Hansen - Obo

August Finkas - Klarinet

Christian Vinther - Horn

Johannes Herjö - Fagot

Tak for støtte til denne koncert fra

Carl Nielsen og

Anne Marie Carl-Nielsens legat

PROGRAM

Carl Nielsen(1865 - 1931) Overture fra operaen Maskarade arrangeret af: David M.A.P. Palmquist

NV Bentzon (1919 - 2000): Variationer for Blæserkvintet, Op. 21

Carl Nielsen (1885 - 1931) Blæserkvintet

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før) eller ved døren fra kl. 14:00. Muligheden for kombibilletter til museum og koncerter er annuleret indtil videre grundet Corona-restriktionernes begrænsede antal billetter.

Koncert kl. 15:00