Klosterkirkens Kor

KONCERTEN ER UDSAT TIL 20.3. 2022 kl. 15:00 P.G.A. CORONA

Klosterkirkens kor

under ledelse af Jan Ole Vanggaard

Klosterkirkens Kor under ledelse af Jan Ole Vanggaard.

I anledning af Fuglsang Musikforenings 25 års jubilæumsæson har foreningen besluttet at bestille nogle nykomponerede værker til urfremførelse i 2021.

Værkerne er bestilt til musikere med lokal tilknytning til Lolland og Falster.

Vi indleder jubilæumsfejringen med en koncert sammen med en af foreningens samarbejdspartnere, Klosterkirken i Nykøbing. Her kan man høre Klosterkirkens Kor synge et af foreningens bestillingsværker.

I samarbejde med organist og kantor, Jan Ole Vanggaard, har foreningen valgt Peter Bruun som komponist. Han er elev af bl.a. Per Nørgaard og Karl Åge Rasmussen, og han henter inspiration både hos sine musikalske forfædre og i andre kulturers musik.

Ved siden af det uropførte værk byder koret på lækkerbiskener fra den danske kormusik gennem tiderne, hvor Carl Nielsen får en stor plads, men der bliver også plads til andre komponister.

Og så bliver der også muligheder for at røre stemmelæberne lidt, med nogle af de kendte danske sange. Koret synger for.

"Faldet fra Himlen" er titlen på et splinternyt korværk.

Dette nye korværk af Peter Bruun bliver urfremført denne dag, og er bl.a. muliggjort ved støtte fra Guldborgsund Kommune. Augustinusfonden og Louis Hansens Fond. Tak til alle sponsorer.