Odd Size

JULEKONCERTER

SØNDAG 6. DECEMBER 2020 KL. 15:00 og kl. 17:00 I KUMUS

Elisabeth Holmertz: voice

Per Buhre: baroque violin and voice

Ingrid Andersson: baroque cello and voice

Fredrik Bock: baroque guitar and voice

Julemåneden er uløseligt forbundet med Händels Messias, og vi synes da ikke, at vores medlemmer skulle snydes for det.

Men nu er det unægtelig svært at få presset et orkester, 100 korsangere og 4 solister ind i koncertsalen i KUMUS, så vi har fundet en udgave med kun 4 musikere, som spiller hele værket for os. Det er måske ikke den traditionelle udgave, vi får at høre, men til gengæld kan vi love en Messias fuld af musikalsk artisteri og humor.

Odd Size er et ensemble med rødder i operaensemblet "Utomjordiska" fra Gøteborg. Det består af 4 professionelle barokmusikere, der også kan opleves i ledende Scandinaviske ensembler, som Barokksolisterne(N), Concerto Copenhagen (DK), Göteborg Baroque (S)

Odd Size vision er at skabe forestillinger der skubber til grænserne mellem kontrolleret perfektion og svedte tarmstrenge, legesyge og humor. Odd Size viser en særdeles kreativ side af klassisk musik, fuld af improvisationer og som skubber til musikkens grænser uden at bryde stilen. Inspireret af jazz og folkemusik og fuld af humor!

Læs mere på musikerne egen hjemmeside.

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før) eller ved døren fra kl. 14:00.

Muligheden for kombibilletter til museum og koncerter er annuleret indtil videre grundet Corona-restriktionernes begrænsede antal billetter.

Caféen i KUMUS vil ikke være åben, men museets café har ekstraordinært åbent mellem kl. 16:00  og 17:00.

Køb billet til koncerten kl. 15:00 her

Køb billet til koncerten kl. 17:00 her