Doric String Quartet

Ying Xue - violin
Hélène Clément - viola
John Myerscough - cello

Man siger, at det tager mindst 25 år at få en strygekvartet ordentligt sammenspillet. Dagens solister modbeviser denne påstand. De har kun godt 20 år på bagen som kvartet, og alligevel har de spillet sig frem i den absolutte verdenselite.

De har base i London, men musikernes navne røber, at de har både et fransk og et kinesisk islæt. De turnerer verden rundt med deres programmer og spiller på alle de store scener, og indimellem indspiller de CD’er og underviser kommende talenter i kammermusikkens ædle kunst.

Og nu har de fundet tid til at besøge vores forening og spille musik af Mozart, Beethoven og Britten.

Vil du se mere om strygekvartetten så besøg deres egen hjemmeside:

Der kan på dagen frem til kl. 14:00 købes kombi-billetter til 235 kr. De gælder både til museum og koncert (begrænset antal)