Dreamers Circus på Katedralskolen

Dreamers Circus på Roskilde Festival

og Den Blaa Anemone

DREAMERS CIRCUS

- et fænomen uden sidestykke i det danske musikliv

I samarbejde med Katedralskolen og Guldborgsund Kommune er det lykkedes Fuglsang Musikforening at få Dreamers Circus til at give koncert på Nykøbing Katedralskole.

De tre musikere kommer fra hver deres musikalske baggrund.

Rune Tonsgaard Sørensen er en af de fineste violinister i verden. Hans baggrund er klassisk, og han er violinist i Den Danske Strygekvartet.

Nikolaj Busk, harmonika, har baggrund i folkemusikken, og Ale Carr bidrager til lydbilledet med rytmisk citternspil (en cittern er en slags renæssance-lut).

Når man blander disse tre stilarter, kommer der et produkt, som er helt unikt. Det er aldrig til at vide, hvad man bliver mødt med i deres koncerter, fordi der er så meget improvisation og leg blandet med i spillet.

Men der er garanti for en musikoplevelse af de helt særlige, bl.a.et specielt arr. af Den blå Anemone som en hyldest til Kaj Munk, der var student fra Nyk. F. Katedralskole

Læs mere om Dreamers Circus HER

Lyt til et helt særlig arrangement af  Den Blaa Anemone HER