Morten Kargaard Septet

Kirstine Elise Pedersen - cello

Morten Kargaard - guitars

Lars Johnsen - kontrabas

Morten Kargaard Septet giver en harmonisk rig og ny tilgang i sammensmeltningen af klassisk og rytmisk musik og får de to umiddelbart forskellige musikalske genrer til at forene sig i et nyt udtryk.

Et orkester, der trodser alle forsøg på at knytte en specifik genre til sig der udfordrer, hvad klassisk musik er, og hvad den kan udrette. En musik-bevidsthedsstrøm i skiftende strukturer, men med en indre ro og tankevækkelse. En frygtløs omfavnelse af det nye og usædvanlige, såvel som en dyb forståelse af fortiden. En ny og innovativ lyd med syv omhyggeligt udvalgte instrumenter fra den klassiske og rytmiske verden fører lytteren gennem en fantastisk rejse. Kompositionerne er påvirket af det skandinaviske åbne landskab og skønhed, hvor tankerne kan falde på malerierne fra P.S. Krøyer og Nordsøens styrke og skønhed.

1. Butterflies
  2. Highland
  3. A humble Prayer
  4. Folk Song
  5. Wrong Winter

pause

1. Japanese Garden
  2. Irish Fields
  3. Country Side
  4. Indian Shaman

Musikken er komponeret/arrangeret af  Morten Kargaard og septetten - fra CD'erne "Origin", "Zealand" og “Shape of Seven”

Læse mere om Morten Kargaard Septet her

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før koncert inden kl.19:00) eller ved døren fra kl. 14:00.

ET EKSKLUSIVT TILBUD:

Et begrænset antal kombibilletter til 300 kr kan kun købes online. De gælder både til Fuglsang Kunstmuseum og til koncert i Fuglsang Musikforening.