Nordic Percussion Group

Johan Bridger

Morten Friis

Patrick Raab

Kan du huske Safri Duo med Uffe Savery og Morten Friis?

Morten har udvidet sit virkefelt, idet han er gået sammen med tre andre af sine slagtøjskolleger.

Sammen skaber de med udgangspunkt i marimbaen et swingende, melodisk og energisk program.

Der bliver noget både til øjne og ører: hele scenen er fyldt med instrumenter, som musikerne bevæger sig rundt mellem,

og vi oplever et varieret lydunivers med klange, som man ikke hører i de koncerter, foreningen ellers disker op med.

Programmet består af værker skrevet til slagtøj (bl.a. Steve Reich og Philip Glass), transskriptioner af klassiske værker (bl.a. Bach og Sjostakovitj), samt musikernes egne improvisationer.

Hvis du er bekymret for lydniveauet (og ja, slagtøj kan godt larme!), så bare rolig. Musikerne kender koncertsalen, og de har lovet at lægge et program, som kan rummes i salen, uden at publikum føler sig blæst omkuld. Så kom bare an til en helt særlig musikoplevelse.

Koncerten er en hverdag, så bemærk tidspunktet!

Entre 250 kr. (medlemmer 125 kr, unge under 25 gratis)

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før koncert inden kl.19:00) eller ved døren fra kl. 18:00.