Steinaa Trio

STEINAA TRIO

Maria Steinaa - fløjte   Eva Steinaa - obo    Petya Hristova - klaver

STEINAA TRIO

Steinaa trioen har igennem de senere år slået deres navn fast på den klassiske musikscene.

De modtog i januar 2023 2. pris i DR P2 kammermusikkonkurrence og siden da er det gået stærkt.

Steinaa-søstrene har spillet sammen siden de var 9 år gamle, og man er ikke i tvivl om, at man har med et tvillingepar at gøre, når man hører dem spille.

Pianist Petya Hristova, er uddannet i Karlsruhe og Berlin og aktiv kammermusiker.

Steinaa Trioen har gæstet en lang række kammermusikforeninger og kirker i Danmark, og trioens repertoire spænder vidt fra barok til moderne stykker.

Trioen har især de senere år sat fokus på kvindelige komponister, som har været glemt alt for længe.

Uddrag af trioens repertoire

J. Ibert: Deux interludes arr. for fløjte, obo og klaver

M. Dring: trio for fløjte, obo og klaver

M. Bonis sonate for fløjte og obo

C. Schumann 3 romancer arr. for obo og klaver

K. E. Goepfart trio for fløjte, obo og klaver

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før koncert inden kl.19:00) eller ved døren fra kl. 14:00.

ET EKSKLUSIVT TILBUD:

Et begrænset antal kombibilletter til 300 kr kan kun købes online. De gælder både til Fuglsang Kunstmuseum og til koncert i Fuglsang Musikforening.