Zapolski-Hübener Klassisk musik quiz koncert

Isabella Hübener og Tanja Zapolski - klassisk musik quiz koncert

Quizkoncerten

Isabella Hübener - fløjte og Tanja Zapolski - klaver

Pianisten Tanja Zapolski og fløjtenisten Isabella Hübener, begge faste gæster i Den Klassiske Musikquiz på DR2, spiller og fortæller sig igennem en sprudlende koncert og lader publikum komme med “backstage” i musikquizzens univers.

Det er to anerkendte og alsidige musikere på den danske og internationale musikscene, der begge er meget engagerede i at skabe nye rammer for den klassiske koncert. De mestrer at tale og skabe en relation til deres publikum, og i DR byens Studie 2 voksede en fælles idé om en ny og anderledes koncert - QuizKoncerten - et mindre format klassisk koncert, hvor publikum inviteres med i Den Klassiske Musikquiz’s kendte univers - og selvfølgelig også får lov til at quizze med.

Publikum kommer på en rejse gennem musikhistoriens kendte (og ukendte) komponister og værker - ikke kun skrevet for fløjte og klaver. Det hele bindes sammen af de to musikere med et "Fabersk" vid og bid - og et glimt i øjet...

Et begrænset antal kombibilletter til kr. 300,- kan kun købes online. De gælder både til Fuglsang Kunstmuseum og til koncert i Fuglsang Musikforening.