Trio Zoom

SØNDAG 3. NOVEMBER 2024  kl. 15:00 i KUMUS

TRIO ZOOM

Kristoffer Hyldig- klaver  Stefan Baur -  Saxofon  Johann Bridger - slagtøj

Med instrumenterne klaver, saxofon og slagtøj repræsenterer trioen et klassisk ensemble, der har en stor kærlighed til og respekt for den klassiske tradition og samtidig en vision for fremtiden: at formidle den klassiske musik tradition medfriskhed, en innovativ lyd og et stærkt visuelt udtryk. Desuden at inkludere nye og gamle folkloristiske strømninger fra bl.a. Østen, Balkan og Argentina.

Trio Zoom er 3 karismatiske solister forenet i virtuos, sitrende og inderlig klassisk kammermusik i opdateret form. Trioen har en international profil med Danmark og Sverige som base.Trio ZOOM har turneret i Rusland, Polen og Sverige og har spillet i de fleste danske musikforeninger og på festivaler som Copenhagen jazzfestival, Hindsgavl-,Frederiksværk-, Fejø-,Spotfestival og mange flere.

Trioen har også sat en musikdramatisk forestilling op på Det Kongelige Teater med fortællinger om den arketypiske nar: "The Fool", med musik skrevet af tre internationalt anerkendte komponister fra England og Tyskland.

Trio ZOOMs koncertrepertoire spænder fra billedskabende fransk musik af Debussy og Ravel, over virtuos jazzet/rytmisk musik fra USA, musik der trækker på et folkloristisk islæt fra Japan af Takashi Yoshimatsu,swingende balkanmusik og musik tilegnet Trio ZOOM af den svenske fabelagtige komponist Tobias Broström. Yderligere nyarrangerede værker af den ungarsk-østrigske komponist György Ligeti og Stravinsky, ligesom vi spiller det voldsomt rytmisk krævende værk Matre's Dance af New Zealandske John Psathas

PROGRAMIDÉER TIL KONCERTEN I KUMUS

Musik af bl.a. Maurice Ravel, Claude Debussy, Takashi Yoshimatsu, John Psathas,Graham Fitkin

Billetter kan købes her på siden (senest dagen før) eller ved døren fra kl. 14:00.

Et begrænset antal kombibilletter til kr. 300,- kan kun købes online. De gælder både til Fuglsang Kunstmuseum og til koncert i Fuglsang Musikforening.