Andreas Brantelid og Christian Ihle Hadland

Foto: Nicolaj Lund

ANDREAS BRANTELID OG CHRISTIAN IHLE HADLAND

Igen en verdensnavn på Fuglsang

Endnu engang er det lykkedes foreningen at få fat i en af verdens bedste cellister, og med sig har han den norske pianist Christian Ihle Hadland, som forlængst har slået sin position fast som en af de ypperste på sit felt.

På programmet står 3 variations - værker af Beethoven over datidens - og nutidens! - populære melodier af Händel og Mozart.

Koncerten byder også på 2 værker af Kodaly: Sonatine op. 6 og Sonate op. 4. Kodaly viede en stor del af sit liv til at opsamle og dokumentere den ungarske folkemusik, og det skinner klart igennem i hans egne værker.

Endelig er der en cellosonate af Frank Bridge, som var samtidig med Kodaly. Sonaten er skrevet under 1.verdenskrig, og det kan man tydeligt høre. For musik skrives jo ind i en samtid, som så ofte vil spejle sig ned i musikken.

Der kan på dagen frem til kl. 14:00 købes kombi-billetter til 285 kr. De gælder både til museum og koncert (begrænset antal)